Többet tanítanak a magyar tanárok, mint az EU-átlag, de a papírmunka is sokkal több itthon
Vajon hány órát tanít, és mivel tölti a munkaideje nagy részét egy tanár?
Vajon hány órát tanít, és mivel tölti a munkaideje nagy részét egy tanár?
Mennyit dolgozik egy tanár ma Magyarországon? Érdekes (és érdemes) összehasonlítani a német, a szlovák vagy éppen a görög tanárok munkaterheivel.
Hány órában tanulnak magyart, idegen nyelveket, matekot és hány tesiórájuk lesz ebben a tanévben az általános iskolásoknak, illetve a négyosztályos gimnazistáknak? Itt a teljes tantárgylista.
Az első és az ötödik évfolyamon biztosan bevezetik az új Nemzeti alaptantervet (NAT) 2020-ban, a kilencedik évfolyamon azonban várhatóan csak 2021-ben – írja a Magyar Nemzet.
Igyekeznek csökkenteni a pedagógusok terheit, az előírt órakeretet 24 órára levinni – erről beszélt Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkár egy közoktatási konferencián.
"Mi nem csalódtunk Önben: Ön lekicsinyli azt a 3 hónapos egyeztetés során létrejött 30 oldalas dokumentumot, amelynek létrehozásában csak az Önök tandempártja nem volt hajlandó részt venni" - reagált Palkovics László oktatási államtitkár keddi nyilatkozatára.
Továbbra sem készíttette el a kormány a szakgimnáziumok szakmai és közismereti óratervét, de ha meg is érkezik, a helyi óratervekre nem lesz idő szeptemberig - vélik szakmai és civil szervezetek.
A pedagógus-életpályamodell bevezetése óta egyre többször kerül szóba, hogy mennyit dolgoznak a tanárok és a tanítók.
Pokorni Zoltán nem tartja jónak és elégségesnek az oktatási államtitkárság által felvázolt életpályamodellt, amelynek...
Olaszországban diákok és tanárok közösen vonultak az utcákra pénteken tiltakozásul a Monti-kormány oktatást érintő...
Nem romlanak a közoktatási pozíciói a jövő évi költségvetésben - mondta Hoffmann Rózsa újságíróknak, miután a Pedagógusok Szakszervezetének vezetőségével találkozott hétfőn a fővárosban.
Az oktatási államtitkárság szerint nyitott kapukat döngetnek a szakszervezetek; ahogyan eddig, a jövőben is minden, jogszabályban rögzített egyeztetési kötelezettségnek eleget tesznek az új közoktatási törvény előkészítésekor.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) elfogadhatatlannak tartja, hogy az oktatási államtitkárság - folytatva azt a kormányzati stratégiát, hogy nem egyeztet érdemben az érdekképviseleti szervezetekkel -, közvetlenül keresi meg az iskolákat a közoktatási törvény koncepcionális kérdéseivel.
A kötelező óraszámok helyett a törvényben megszabott heti kötelező munkaidő 80 százalékát kellene a pedagógusoknak a közoktatási intézményekben eltölteniük - többek között ezt javasolná az oktatási államtitkárság az új közoktatási törvényben.
Az LMP szerint abszurd a nemzetgazdasági tárca elképzelése, amely "aránytalanul emelné az amúgy is túlterhelt pedagógusok terheit, miközben Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár még néhány napja is a pedagóguséletpálya-modell bevezetését ígérte".
Huszonkettőről huszonnyolc órára emelné a pedagógusok kötelező óraszámát a Matolcsy György vezette Nemzetgazdasági Minisztérium. 2010 szeptemberében Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár még óraszámcsökkentést ígért a tanároknak.
Skandalumnak nevezte a pedagógusok heti óraszámának 30 százalékos emelésére vonatkozó elképzelést Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke csütörtökön az MTI-nek. A szakszervezeti vezető szerint a szándék megvalósulása több ezer pedagógus elbocsátásához vezethet.
A Fidesz-KDNP-kormány felszámolja a speciális szerkezetű, hat és nyolc évfolyamos gimnáziumok fenyegetettségét, de egyidejűleg nagyon kemény kritériumokat határoz meg számukra, világossá téve, hogy csak akkor van létjogosultságuk, ha ezen feltételeknek maradéktalanul megfelelnek - erről Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár beszélt a Magyar Hírlapnak adott interjújában.
Egyelőre nyitott kérdés, hogy öt, vagy hat kötelező érettségi tantárgy legyen, a pedagógusok kötelező heti óraszáma pedig mégsem csökkenne huszonegyre, huszonkettő maradna - mondta a Magyar Hírlapnak Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár.
Mérsékelné a tanárok terhelését, és kisebb létszámú osztályokat indítana a kormány, az intézkedéseknek köszönhetően várhatóan több pedagógusra lesz szükség a pályán, sikerülhet megmenteni az intézményeket, és javulhat a színvonal.